Політика > Ярослав Сухий: "Влада здійснює реальні кроки щодо підтримки вітчизняного виробника"

Ярослав Сухий: "Влада здійснює реальні кроки щодо підтримки вітчизняного виробника"


11-06-2012, 17:23.
Нинішня влада здійснює реальні кроки щодо підтримки вітчизняного товаровиробника. Про це 8 червня у Києві заявив народний депутат України, член парламентської фракції Партії регіонів, перший заступник голови Комітету Верховної Ради з питань соціальної політики та праці Ярослав Сухий на засіданні Медіа-клубу «На власний погляд».

«Україна розпочала свій старт незалежності на прекрасних умовах. Нам заздрили всі. Адже ми мали збалансований народногосподарський комплекс, який включав свою сировину, свою енергетичну базу і, найголовніше, висококваліфіковані кадри. Сьогодні ці кадри працюють в усьому світі, заробляючи там непогані гроші… Що далі сталося? Чому так сталося, що дикий капіталізм, первісне накопичення капіталу, приватизація скінчилися навіть не тим, що власність перейшла з рук в руки, а тим, що цю власність просто занапастили? Нові хазяї роздеребанили, розпродали, здали на металобрухт унікальну виробничу базу, що поряд з іншими причинами спровокувало спад виробництва, гіперінфляцію, безробіття. нічого не вироблялось, усе завозилось з-за кордону. На обрії «замаячила» реальна примара конкретної, не іграшкової, не мітингової, а серйозної революційної боротьби повсталого люду.

Слід було, як кажуть, щось робити, якимось чином підтримати своє виробництво. Дозволили експеримент. Піонерами виступили металурги. У 1997-1998 р.р. було розроблено і прийнято закони з експерименту в гірничо-металургійному комплексі з відповідними пільгами і документальною основою. Він наочно показав свою життєздатність. Гірничо-металургійний комплекс, як локомотив потягнув за собою інші галузі економіки і дав роботу сотням тисяч українців. Запрацювали вугільні шахти, коксохімія, будівництво.

Наступними схожими законами стали: про підтримку машинобудування, літакобудуванн, суднобудування», - розповідає передісторію підтримки вітчизняної економіки Ярослав Сухий.

«Що ми маємо на сьогоднішній день? Україна залишися завдяки вищеназваним мірам серед тих 6-ти держав світу, які спроможні самостійно випускати двигуни до літаків і, власне, самі літаки. Ми маємо нові унікальні літаки АН-140, АН-148, АН-158, АН-74ТК. Недавній контракт на 164 млн дол., підписаний з Індією на реконструкцію нашого літака АН-32 показав, що маємо величезний потенціал.

Водночас ми зіткнулися з гострою конкурентною боротьбою інших держав, які не хочуть нашого посилення. З метою недопущення падіння продаж на світовому ринку Верховна Рада прийняла ряд заходів.

Народний депутат звернув увагу на нещодавнє прийняття Верховною Радою законопроектів, спрямованих на розвиток українського літакобудування. Зокрема, він нагадав, що прийнятий законопроект про внесення змін до Закону України «Про здійснення державних закупівель» (щодо закупівель товарів підприємствами літакобудівної промисловості) 28 травня було направлено на підпис Президенту.

На думку Я. Сухого, «реалізація закону позитивно вплине на фінансово-економічне становище вітчизняних підприємств, що проводять модернізацію, виробництво та ремонт літаків, вертольотів і двигунів до них, забезпечить подальший розвиток виробництва, збереження існуючих та створення нових робочих місць».

Також політик додав, що 5 червня парламент прийняв Проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про розвиток літакобудівної промисловості» (щодо державної підтримки збуту авіаційної техніки вітчизняного виробництва)».

«Йдеться про впровадження системи державної підтримки збуту авіаційної техніки вітчизняного виробництва, що дозволить, виходячи з наявних виробничих потужностей літакобудівних підприємств України, виготовити та реалізувати повітряні судна вищеназваних типів, збільшити перевезення авіаційним транспортом, оновити техніку та технології вітчизняних підприємств-експлуатантів авіаційної техніки», - зауважив він.

«Реалізація запропонованих змін у законодавстві сприятиме здешевленню авіаційної техніки для кінцевих експлуатантів - авіакомпаній, збільшенню інвестиційних потоків для фінансування операцій із придбання авіаційної техніки вітчизняного виробництва, розвитку стабільного, заснованого на конкурентних засадах, ринку авіаперевезень, підвищення конкурентоздатності вітчизняних авіакомпаній», - наголосив парламентарій.

«Заходи уряду на підтримку вітчизняного виробника вже сьогодні дають відповідні результати. Так Росія врешті решт зрозуміла вигоди від спільної розробки літака АН-70. Підприємство «Мотор Січ» викупило Вінницький ремонтний завод, де налагодили і вже розпочинають випуск своїх гвинтокрилів, які в чотири рази дешевші аналогічних російських. І тут хочу особливо наголосити: один працівник на авіапідприємстві дає роботу десятьом іншим. Наприклад та ж «Мотор Січ» має 27 тисяч працюючих, а дає роботу ще 300 тисячам зайнятим на інших підприємствах. Уявіть собі, що 27 тисяч отримали зарплату. Куди вони понесли гроші? Ці робітники дали роботу ще й сфері торгівлі, в тому числі цілим двом ринкам, - констатує Ярослав Михайлович. – Але хочу навести й інший, негативний, приклад. Що сталося з легкою промисловістю? Чому ми споживаємо той «сірий» (частково нелегальний) китайський і турецький імпорт? Ми свого часу залишили без підтримки цю галузь, ще й обклали страшними податками. Підприємства легкої промисловості зараз на давальницькій сировині виконують бельгійські, німецькі, італійські замовлення, виробляючи шикарні пальта, вишукані куртки, якісні костюми і усі їх віддають замовникам з-за кордону. В нас швачка отримує в кілька разів меншу оплату, тож розміщувати замовлення в Україні вигідно. А ми самі робимо гіркий висновок, що це є типова ознака колоніальної країни. Так от чинна влада робить усе можливе задля зупинення таких процесів».

Він додав, що процес підтримки національного виробника набув сьогодні, за нинішньої влади, незворотного характеру. «І Верховна Рада наступного скликання повинна продовжити цю лінію, бо за цим майбутнє української економіки», - резюмував Я. Сухий.

О. Конашевич, інтернет-видання «Житомирський Меркурій»

Повернутися