Середа, 8 липня 2020, 14:08 RSS Export | Авторизація
Закрити
Логін
Пароль
 

Забули пароль?
інформаційний пульс Житомирщини

В Житомирі існує проблема сексизму в рекламі?

10-12-2010, 12:08               
9 грудня у приміщенні Житомирського прес-клубу реформ відбувся круглий стіл на тему «Сексизм у рекламі: до питання соціальної відповідальності», що мав на увазі об’єднати зусилля влади, бізнесу, ЗМІ та громадськості задля подолання сексизму в рекламі.

- Цей захід проходив у рамках обласного етапу Всеукраїнської акції «16 днів проти гендерного насильства», а також став черговим кроком у реалізації обласної програми з утвердження гендерної рівності до 2010 року і, власне, цей захід має великі перспективи, - наголосила модератор заходу Олена Остапчук.

Одним із проявів дискримінації в рекламі є сексизм. Це соціальні стереотипи, переконання, які утверджують перевагу однієї статі над іншою і тим самим обґрунтовують соціальну нерівність чоловіків і жінок. Сексизм в рекламі часто має форму натяку на ознаки статі в такій манері, котра не має прямого зв’язку з контекстом продукту, що рекламується, а також елементи домінування чи підпорядкування в зображенні особистості в якості сексуального об’єкту. Про це розповіла Софія Котова-Олійник - координаторка проектів гендерної освіти Житомирського держуніверситету ім. Франка, яка є експертом у цьому питанні.

Далі у межах заходу відбулася виставка зразків сексистської реклами, мультимедійні презентації зовнішньої реклами, яка доволі часто зустрічається на вулицях Житомира.

Коментуючи цю сучасну рекламу, Котова-Олійник чітко відвела коло ролей для жінок і чоловіків: жінка є сексуальним об’єктом, а чоловік має бути багатим, красивим, а головне – сексуальним мисливцем.

Після демонстрації присутнім рекламного блока, де молода жінка з напівоголеними принадами рекламує електричну дриль для будівництва з усіма коментарями експерта, один із журналістів-телевізійників звинуватив ведучих в однобокому трактуванні цієї проблеми і навіть у фемінізмі.

- Чоловіки теж оголюються, - додав він.
Що йому не сподобалось, зараз важко сказати, але в дискусію вступили і інші журналісти. Після цього круглий стіл перетворився на хто зна що.

У росіян є дуже гарний вислів про три види сп’яніння (цитую мовою оригіналу): «Первая степень опьянения – это когда говорит один, а слушают все. Вторая – когда говорят все, а слушает один. И третья – когда говорят все и никто никого не слушает».Так сталося і на круглому столі.

Модератор заходу зробила спробу зупинити цей балаган і, практично, це їй вдалося, але частина журналістів вже пішла.

Що ж підштовхнуло їх на такий крок? На мій погляд проблема значно глибша і треба її вирішувати не в розрізі «сексизм у рекламі», а в розрізі «дебілізм у рекламі». До чого я це веду? Поясню на пальцях. Є рекламодавець і рекламіст. Один замовляє рекламу, другий замовлення виконує. Якщо реклама сподобалась першому, другий отримує гроші за виконану роботу.

Тепер, якщо ми звертаємо увагу на телевізійну рекламу, аудіо чи зовнішню, що ми бачимо? Левова частка цієї реклами, як мовиться, «ні в тин, ні в ворота». Приклади? Будь ласка. Всі бачили телерекламу, де здоровий чолов’яга, такий собі мачо, побачив у себе на сорочці лупу. І водночас він став таким жалюгідним, що аж плакати хочеться.

Або інше. Який придурок (вибачайте на слові) на риболовлю в білій випраній сорочці ходить? Це ж ідіотизм.

Пам’ятаєте стюардесу, яка одному із чоловіків чесночний соус пропонує. Це ж який «шлейф» по салону.

І таких прикладів можна привести дуже багато. Але ж ці ролики крутять. Один зробив такий «шедевр», а другому сподобалось. Робимо висновок, що у цих людей однаковий смак, розумові здібності та внутрішня культура.

А останньої, як бачимо, у суспільстві бракує, і її за гроші не купиш. Якщо я бачу рекламу, яка мені не сподобалась, ніколи рекламуємий об’єкт не буде мною придбаний.

Ще раз повторюсь, що проблеми в рекламному бізнесі існують – це аксіома. Але розглядати це питання тільки через призму сексизму в рекламі нема сенсу.

Тому що проблема більш глобальна. А тут все просто: бажаєш – дивись і купуй, а не бажаєш – ніхто тебе за вуха не тягне. І це цілком природньо. Крім того, якщо хтось вважає, що є така проблема як сексизм, то для цього існує спеціальна експертна комісія України з питань захисту суспільної моралі. Експерти цієї структури мають свої критерії тлумачення щодо різних видів реклами.

А як на мене, то частково оголена жінка нехай собі рекламує електричні прилади для будівництва.

Але все вищевказане – моя особиста точка зору, на яку я теж маю право.

Сергій СІМОНОВ, Інтернет-видання «Житомирський Меркурій»


теги: сексизм, реклама, гендерна політика

 (голосів: 3)


Версія для друку




Додавання коментаря




Оксана КузьминаОксана Кузьмина:
Рождественская встреча
Вся наша жизнь соткана из упускаемых и упущенных возможностей. Была возможность встретить новый год в Австрии – музыкальной столице мира. Подвела поведенческая культура. Труба (в облике подруги из Германии) звала, а мне пришлось сидеть не в кресле самолёта, а за рабочим столом писать очередной отчёт.

Ілона БіланІлона Білан:
Зона вільної торгівлі: 17-й раунд переговорів завершено
19 травня 2011 року Верховна Рада України ухвалила постанову "Про рекомендації парламентських слухань на тему: "Про стан і перспективи розвитку економічних відносин України з ЄС та Митним союзом", в якій підкреслюється, що першочерговим завданням на найближчу перспективу є завершення переговорів і підписання Угоди про створення зони вільної торгівлі (ЗВТ) як невід’ємної частини Угоди про асоціацію з ЄС.
Нагадаємо, що переговори щодо створення ЗВТ з ЄС розпочалися у лютому 2008 року після вступу України до СОТ і є досить непростими через низку проблем економічного характеру. Йдеться про умови доступу українських товарів та послуг на європейський ринок, квоти та перехідні періоди.

Світлана КонончукСвітлана Конончук:
Команда Януковича вдруге заходиться довкола "конституційної реформи"
Людині, обізнаній з українськими політичними обставинами, заголовок статті видасться дивним. Чому "вдруге"? Адже відомо, що Конституцію України вже змінювали принаймні двічі - у 2004 і 2010 роках. За цього не беремо до уваги нереалізовані спроби змінити Конституцію, що мали місце в період "владних змагань" між президентськими виборами - у 2005-2009 роки.

Ірина ЛукомськаІрина Лукомська:
Пенсійна реформа: як до неї мають ставитися політичні партії з огляду на свої партійні програми?
Пенсійна реформа, до якої українську владу підштовхує не так дефіцит Пенсійного фонду чи прагнення підвищити життєвий рівень пенсіонерів, як вимоги МВФ, спонукає поглянути на документи, від яких мали б "танцювати" учасники політичного процесу. А саме - на партійні програми. Фактично, саме ці стратегічні документи мають визначати як ставлення політичних гравців до ініціатив, пропонованих владою, так і напрям самих цих ініціатив.

Сергей СимоновСергей Симонов:
14-летняя житомирянка испытала шок, узнав о своей беременности
В конце 70-х годов Житомир облетела довольно неприятная весть: одна из 14-летних школьниц областного центра готовится стать матерью. Это было ЧП областного масштаба. Руководители городского отдела образования сразу же вызвали к себе "на ковёр" директоров школ, чтобы те, в свою очередь, провели с учениками разъяснительные беседы о последствиях ранних половых связей.

Ярослав ДовгополЯрослав Довгопол:
Незмінний лідер в Казахстані: особливості сучасного президентства
У Казахстані офіційно проголошена дата дострокових виборів президента країни - 3 квітня 2011 року. Відповідний указ підписав напередодні глава республіки Нурсултан Назарбаєв. Таким чином він відкинув "пропозицію народу і парламенту" провести референдум щодо продовження його повноважень до 2020 року, запровадивши "більш наближену" до сучасних демократичних стандартів процедуру – президентські перегони. Водночас, мало в кого залишається сумнівів, що саме цей кандидат матиме переважні шанси на перемогу.

Юлія ТищенкоЮлія Тищенко:
Пріоритети української модернізації: між Казахстаном і РФ?
У нинішньому політичному дискурсі стало правилом гарного тону говорити про потребу модернізації країни як загалом так і за окремими сферами економіки і політики. Сама теза про необхідність реформ і модернізації країни не викликає заперечень, адже реформи і модернізація економіки, соціальної сфери всі роки української незалежності незмінно перебувають на порядку денному. Упродовж новітньої 20-річної української історії ніколи не бракувало планів, концепцій, дорожніх карт реформ. Проте, не вистачало політичної волі, інституційних можливостей для їх реалізації.

Михайло ДімонтМихайло Дімонт:
Стій! Хто йде!?
Отже, вибори. Багато сказано про недосконалість виборчого закону. І це так. Про переваги, які отримують окремі учасники. І це також правда. Про зміну правил під час гри – і це вірно. А скільки ще буде сказано? Особливо після виборів…

Дмитро СкоропадДмитро Скоропад:
Українська система освіти - це плюс чи мінус?
Українські вузи підтверджують правило: не має більшого дурня, ніж дурень з вищою освітою, яка отримана в корумпованому навчальному закладі. Корупція у вищій школі торкнулась усіх етапів освіти: від вступних і випускних іспитів до заліків, дипломів, кандидатських та докторських робіт. Патології, пов’язані із плагіатом, формальними рецензіями, замовчуванням злочинів (наприклад, сексуальних домагань) і низьким рівнем викладацьких кадрів, що є нахабним обманом студентів, зустрічаються у кожному вузі.

Сергій ВікторовСергій Вікторов:
Естрадне мистецтво актуальне й сьогодні...
В наш час особливого значення набуває вирішення проблеми організації дозвілля та зайнятості підлітків та молоді, культурно-естетичного виховання молодого покоління при опануванні сучасного естрадного мистецтва, оскільки трансформаційні зміни, що відбуваються у сучасному соціокультурному просторі, зумовили споживання широкого пласта цього виду мистецтва - найпопулярнішого у молодіжному середовищі.

всі автори
Архів
«    Липень 2020    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
В Житомире прошла выставка собак «Полесье-2012»У Житомирі відзначили День пасічникаЖитомирщина бере участь у виставковій акції «Барвиста Україна»У Житомирі підняли прапори на честь відкриття літніх Олімпійських ігор в ЛондоніУ Немиринцях відсвяткували Івана КупалаЖДУ ім. І. Франка вдруге випустив спеціалістів видавничої справиУ Житомирі пройшов фестиваль «Ковальська весна»У Житомирі відкрито нове інфекційне відділення для дітей
© 2010 "Житомирський Меркурій"
За повного або часткового використання текстів та зображень чи за будь-якого іншого поширення інформації «Житомирського Меркурія» гіперпосилання на сайт – www.merkury.com.ua. – є обов'язковим.
Керівник проекту: Олександр Сичевський
E-mail редакції: mercury.zt@utel.net.ua
Інформація «Житомирського Меркурія» є інтелектуальною власністю СП «Видавництво «Меркурій». Редакція може не поділяти точку зору авторів статей. За зміст рекламної інформації відповідальність несе рекламодавець.
Про нас | Контакти | Реклама | Читайте у зручному форматі
Розробка сайту студыя дизайну Оригамі