П'ятниця, 21 січня 2022, 23:04 RSS Export | Авторизація
Закрити
Логін
Пароль
 

Забули пароль?
інформаційний пульс Житомирщини

Адмінреформа чи імітація?

4-01-2011, 11:01               
Звершилося! В Україні відбулась довгоочікувана адміністративна реформа! Героїчним реформатором, який спромігся на такий надзвичайний та сміливий крок, став його світлість президент Віктор Янукович! Він звільнив низку міністрів, ліквідував частину міністерств та призначив на новостворені посади нових-старих керівників… Принаймні, приблизно так про це «співали» переважна більшість українських мас-медіа. Однак, спів цей був якимось фальшивим, неначе «під фанеру»…

То в чому ж річ? Невже можна поставити під сумнів значне досягнення нової влади? Це питання доцільно було би задати, якби влада дійсно зробила досягнення. Якби здійснені перестановки і ротації справді називались адмінреформою… То чи можна назвати цю подію справжньою адміністративню реформою?

За часів Леоніда Кучми кабміни змінювались мало не щороку. І щоразу змінювався і їх персональний склад, і назви міністерств та відомств, і їхні повноваження… але ніхто такі зміни «адміністративною реформою» не називав. Тому що це і не було адміністративною реформою. Це були звичайнісінькі реорганізації уряду. І сьогодні відбулось саме ЦЕ. Тоді навіщо так «гучно» називати ці процеси?

Чиновники з жахом очікували адміністративно-територіальної реформи лише тоді, коли йшлося про об’єднання областей і передачу повноважень від державних адміністрацій до органів місцевого самоврядування. Але розмови, як за часів Кучми, так і Ющенка, так і лишились розмовами. Самодостатнє місцеве самоврядування і незалежні місцеві еліти не потрібні ані колишній, ані нинішній «владі».

Що ж відбулось? Припускаю, що Янукович і його свита хотіли створити враження, буцім то вони істинні «реформатори», і під виглядом реформ (тобто змін, які призводять до позитивних результатів) пустили ще одну мильну бульбашку. Яка ж справжня мета кадрових ротацій? Невже це банальний піар-хід? Щось не схоже на біло-синіх…

Такий крок може мати відразу декілька цілей:
1. Безболісно усунути від влади всіх «неугодних» (як залишки «помаранчевих», так і ненадійних «біло-синіх» або невигідних представників «коаліції»).
2. Створити враження проведення реформ по-перше перед МВФ, по-друге – перед своїми виборцями.
3. Створити чи підтримати імідж Януковича як «сильного і справедливого» президента.
4. Заощадити трішечки коштів (або створити ілюзію ощадливості).

То чи є сьогоднішня т.зв. «адмінреформа» позитивним зрушенням? Безумовно. Певні позитиви очевидні. Адже наявність кількох перших заступників у більшості міністрів було явним нонсенсом і збоченням. Але в той же час «реформа» проводиться занадто половинчасто та безсистемно. Скорочуючи кількість штатних працівників (звичайних спеціалістів – рядових чиновників) ніхто не збирається скорочувати їхні надлишкові функції. Бюрократичні процедури залишаються тими ж, що і були. А хто ж їх буде здійснювати? Для того, аби виписати безліч довідок та отримати безліч дозволів на чи не будь-яку законну дію громадянина у бюрократичного апарату банально не вистачало рук. Тепер цих рук поменшає.

Адміністративний владний апарат чекає перевантаження роботою, який може обернутись завалом та ще «вибірковішим» виконанням своїх функцій. Хабарі зростатимуть в геометричній прогресії. Зросте кількість приводів для звільнення підлеглих, які стануть ще залежнішими від своїх начальників. Звільнені працівники поповнять ряди безробітних. Центри зайнятості виплачуватимуть їм чималенькі суми «допомоги» (у держслужбовців є певні особливості в цьому плані), тож бюджетні кошти будуть просто проїдатись, а не зароблятись… ось такі яскраві та веселі перспективи…

Але адміністративну реформу все ж можна було би провести, якщо повернути її первинне розуміння. І рецепти вже давно готові. Це зміна адміністративно-територіального устрою, зменшення кількості областей, ліквідація невиправданої кримської автономії та особливого статусу Севастополя, передача повноважень та фінансів місцевим органам влади, зменшення бюрократичного навантаження… концепції, пропозиції, ідеї, законопроекти вже давно готові і детально розписані. Залишається лише обрати найкращу з них і реалізувати її.
Але кому це потрібно?..

Дмитро Сінченко, sinchenko.org.ua


 (голосів: 0)


Версія для друку




Додавання коментаря




Оксана КузьминаОксана Кузьмина:
Рождественская встреча
Вся наша жизнь соткана из упускаемых и упущенных возможностей. Была возможность встретить новый год в Австрии – музыкальной столице мира. Подвела поведенческая культура. Труба (в облике подруги из Германии) звала, а мне пришлось сидеть не в кресле самолёта, а за рабочим столом писать очередной отчёт.

Ілона БіланІлона Білан:
Зона вільної торгівлі: 17-й раунд переговорів завершено
19 травня 2011 року Верховна Рада України ухвалила постанову "Про рекомендації парламентських слухань на тему: "Про стан і перспективи розвитку економічних відносин України з ЄС та Митним союзом", в якій підкреслюється, що першочерговим завданням на найближчу перспективу є завершення переговорів і підписання Угоди про створення зони вільної торгівлі (ЗВТ) як невід’ємної частини Угоди про асоціацію з ЄС.
Нагадаємо, що переговори щодо створення ЗВТ з ЄС розпочалися у лютому 2008 року після вступу України до СОТ і є досить непростими через низку проблем економічного характеру. Йдеться про умови доступу українських товарів та послуг на європейський ринок, квоти та перехідні періоди.

Світлана КонончукСвітлана Конончук:
Команда Януковича вдруге заходиться довкола "конституційної реформи"
Людині, обізнаній з українськими політичними обставинами, заголовок статті видасться дивним. Чому "вдруге"? Адже відомо, що Конституцію України вже змінювали принаймні двічі - у 2004 і 2010 роках. За цього не беремо до уваги нереалізовані спроби змінити Конституцію, що мали місце в період "владних змагань" між президентськими виборами - у 2005-2009 роки.

Ірина ЛукомськаІрина Лукомська:
Пенсійна реформа: як до неї мають ставитися політичні партії з огляду на свої партійні програми?
Пенсійна реформа, до якої українську владу підштовхує не так дефіцит Пенсійного фонду чи прагнення підвищити життєвий рівень пенсіонерів, як вимоги МВФ, спонукає поглянути на документи, від яких мали б "танцювати" учасники політичного процесу. А саме - на партійні програми. Фактично, саме ці стратегічні документи мають визначати як ставлення політичних гравців до ініціатив, пропонованих владою, так і напрям самих цих ініціатив.

Сергей СимоновСергей Симонов:
14-летняя житомирянка испытала шок, узнав о своей беременности
В конце 70-х годов Житомир облетела довольно неприятная весть: одна из 14-летних школьниц областного центра готовится стать матерью. Это было ЧП областного масштаба. Руководители городского отдела образования сразу же вызвали к себе "на ковёр" директоров школ, чтобы те, в свою очередь, провели с учениками разъяснительные беседы о последствиях ранних половых связей.

Ярослав ДовгополЯрослав Довгопол:
Незмінний лідер в Казахстані: особливості сучасного президентства
У Казахстані офіційно проголошена дата дострокових виборів президента країни - 3 квітня 2011 року. Відповідний указ підписав напередодні глава республіки Нурсултан Назарбаєв. Таким чином він відкинув "пропозицію народу і парламенту" провести референдум щодо продовження його повноважень до 2020 року, запровадивши "більш наближену" до сучасних демократичних стандартів процедуру – президентські перегони. Водночас, мало в кого залишається сумнівів, що саме цей кандидат матиме переважні шанси на перемогу.

Юлія ТищенкоЮлія Тищенко:
Пріоритети української модернізації: між Казахстаном і РФ?
У нинішньому політичному дискурсі стало правилом гарного тону говорити про потребу модернізації країни як загалом так і за окремими сферами економіки і політики. Сама теза про необхідність реформ і модернізації країни не викликає заперечень, адже реформи і модернізація економіки, соціальної сфери всі роки української незалежності незмінно перебувають на порядку денному. Упродовж новітньої 20-річної української історії ніколи не бракувало планів, концепцій, дорожніх карт реформ. Проте, не вистачало політичної волі, інституційних можливостей для їх реалізації.

Михайло ДімонтМихайло Дімонт:
Стій! Хто йде!?
Отже, вибори. Багато сказано про недосконалість виборчого закону. І це так. Про переваги, які отримують окремі учасники. І це також правда. Про зміну правил під час гри – і це вірно. А скільки ще буде сказано? Особливо після виборів…

Дмитро СкоропадДмитро Скоропад:
Українська система освіти - це плюс чи мінус?
Українські вузи підтверджують правило: не має більшого дурня, ніж дурень з вищою освітою, яка отримана в корумпованому навчальному закладі. Корупція у вищій школі торкнулась усіх етапів освіти: від вступних і випускних іспитів до заліків, дипломів, кандидатських та докторських робіт. Патології, пов’язані із плагіатом, формальними рецензіями, замовчуванням злочинів (наприклад, сексуальних домагань) і низьким рівнем викладацьких кадрів, що є нахабним обманом студентів, зустрічаються у кожному вузі.

Сергій ВікторовСергій Вікторов:
Естрадне мистецтво актуальне й сьогодні...
В наш час особливого значення набуває вирішення проблеми організації дозвілля та зайнятості підлітків та молоді, культурно-естетичного виховання молодого покоління при опануванні сучасного естрадного мистецтва, оскільки трансформаційні зміни, що відбуваються у сучасному соціокультурному просторі, зумовили споживання широкого пласта цього виду мистецтва - найпопулярнішого у молодіжному середовищі.

всі автори
Архів
«    Cічень 2022    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
В Житомире прошла выставка собак «Полесье-2012»У Житомирі відзначили День пасічникаЖитомирщина бере участь у виставковій акції «Барвиста Україна»У Житомирі підняли прапори на честь відкриття літніх Олімпійських ігор в ЛондоніУ Немиринцях відсвяткували Івана КупалаЖДУ ім. І. Франка вдруге випустив спеціалістів видавничої справиУ Житомирі пройшов фестиваль «Ковальська весна»У Житомирі відкрито нове інфекційне відділення для дітей
© 2010 "Житомирський Меркурій"
За повного або часткового використання текстів та зображень чи за будь-якого іншого поширення інформації «Житомирського Меркурія» гіперпосилання на сайт – www.merkury.com.ua. – є обов'язковим.
Керівник проекту: Олександр Сичевський
E-mail редакції: mercury.zt@utel.net.ua
Інформація «Житомирського Меркурія» є інтелектуальною власністю СП «Видавництво «Меркурій». Редакція може не поділяти точку зору авторів статей. За зміст рекламної інформації відповідальність несе рекламодавець.
Про нас | Контакти | Реклама | Читайте у зручному форматі
Розробка сайту студыя дизайну Оригамі