Користь і шкідливість ШІ в навчанні: ChatGPT, Grammarly, Photomath

Зміст

У сучасному світі штучний інтелект все активніше входить у повсякденне життя школяра, студента та навіть викладача. Від конспекту до екзамену, інструменти на базі ШІ — такі як ChatGPT, Grammarly, Photomath — змінюють підхід до вивчення і подачі матеріалу.

Але разом із користю виникає і запитання: а чи не шкодить це глибокому освоєнню знань?

ШІ в навчанні – шкода чи користь?

Серед українських ресурсів, які гармонійно поєднують традиційне викладання з новими технологіями, приємно вирізняється Turbo-zno.com.

Тут учні мають можливість готуватися до НМТ ефективно, не лише завдяки курсам, а й з урахуванням нових цифрових можливостей. Зокрема, є Турбик — ШІ-помічник, який завжди стає в нагоді учням TURBO ZNO.

ChatGPT — помічник чи шпаргалка?

Цей інструмент є незамінним для тих, хто хоче краще засвоїти теоретичний або складний програмний матеріал. Він чудово підходить для пояснення складних тем з історії, граматики, фізики або психології. Учень може задати питання і отримати відповідь у доступній формі.

Користь:

  1. Пояснення матеріалу «людською мовою».
  2. Ідеї для домашнього завдання.
  3. Приклади для практикумів та занять.

Шкідливість:

  1. Заучування без осмислення.
  2. Спокуса «списати» готову відповідь.
  3. Ослаблення критичного мислення.

Grammarly — правильна мова без помилок

Особливо актуально для англійської мови, Grammarly аналізує написане і допомагає учневі чи студенту покращити свою письмову мову. Для вступу до університету, написання мотиваційних листів чи есе — просто маст-хев.

Користь:

  1. Допомагає вивчити правильне використання граматики.
  2. Навчає помічати помилки.
  3. Підходить для індивідуального навчання.

Шкідливість:

  1. Зубріння без розуміння правил.
  2. Залежність від підказок.
  3. Втрата навички самостійного редагування.

Photomath 

Photomath став улюбленцем багатьох школярів, особливо тих, хто має труднощі з арифметикою, геометрією або тригонометрією. Достатньо навести камеру, і програма розв’яже завдання.

Користь:

  1. Візуалізація процесу розв’язання.
  2. Можливість переглянути етапи рішення.
  3. Добре для перевірки себе.

Шкідливість:

  1. Зубрити замість вивчати.
  2. Відсутність розуміння логіки.
  3. Може перетворитися на заміну викладача.

Як використовувати ШІ без шкоди?

Ось кілька порад, як зробити так, щоб ШІ працював на користь вашому навчанню, а не проти:

  1. Використовуйте інструменти для пояснення, а не для списування.
  2. Розбирайте кожну відповідь ШІ критично: «Чи справді я це розумію?»

Якщо записалися на платне навчання, не замінюйте весь процес ШІ — дайте шанс і викладачам, і собі.

Штучний інтелект уже не майбутнє — він наше сьогодення. Правильно використовуючи його можливості, можна суттєво покращити заняття, і освіту, підвищити бал на іспитах, ефективно підготуватись до атестації або вступу у ЗВО.

Але замінити методологію живого спілкування з вчителем, підтримку кураторів, атмосферу підготовки в колі однодумців, як це реалізовано в Турбо ЗНО, ШІ поки що не здатен. Тож обирайте розумний баланс, діліть освітній процес між новими технологіями та перевіреними методами — і досягайте своїх цілей без шкоди для знань!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *